Noutati, Sanatate, Tu ce mananci azi?

Vrei să știi cine e campion la proba de Sănătate din farfurie?

Îți dorești și tu o masă cât mai simplu de pregătit, dar care să aibă aportul necesar de energie și să mai fie și sănătoasă pe deasupra?

Știm că sună prea bine pentru a fi adevărat, dar nu e imposibil. Tot ce trebuie să faci e să alegi cele mai bune ingrediente și mesele tale se vor transforma în adevărate oaze de sănătate.

Nu vorbim despre ingrediente exotice sau greu de găsit, dimpotrivă. Este vorba despre linte şinăut – două ingrediente folosite încă din Antichitate, dar care în bucătăria românească au început să fie des folosite abia de curând. Cercetătorii le numesc „alimente minune” atunci când se referă la ele din punctul de vedere al beneficiilor pentru sănătate. Au și de ce, pentru că proprietățile lor sunt cu adevărat incredibile. Descoperă câteva dintre ele:

Cocktail de fibre şi minerale

Lintea conține foarte multe fibre și minerale, printre care fier, magneziu, fosfor și zinc. Nici năutul nu se lasă mai prejos și are în componență fibre, vitamina C, complexul de vitamine B, magneziu, calciu, fier, precum și multe alte săruri minerale. Mai mult decât atât, în 200g linte sau năut găsești mai mult de jumătate din necesarul zilnic de fibre.

Stimulează digestia

Din pricina tuturor mâncărurilor tip fast-food și a meselor luate mereu în grabă, digestia noastră este semnificativ îngreunată. Fibrele din linte și năut sunt benefice pentru îmbunătățirea digestiei și a tranzitului, prevenind constipația.

Obţii silueta ideală
Regimurile de slăbit adoră lintea și năutul. Ambele au un conținut moderat de calorii și datorită aportului bogat de fibre, mâncărurile sunt mult mai sățioase. Astfel, nu vei mai simți senzația de foame sau nevoia de gustări între mesele principale ore bune după ce ai mâncat.

O inimă mai sănătoasă

Beneficiile asupra sistemului cardiovascular, în cazul consumului de linte sau năut, sunt demult dovedite științific. Conform unui studiu realizat pe 16.000 bărbați, leguminoasele duc la o reducere uimitoare a riscului de a suferi afecțiuni cardiovasculare. Datorită conținutului bogat de fibre, cele două alimente ajută la scăderea colesterolului din sânge și la prevenirea aterosclerozei și a atacurilor cerebrale.

Oase mai puternice

Oasele tale vor fi mai protejate datorită fosforului din linte și a nutrienților esențiali din năut. Consumul regulat ajută la creșterea densității osoase și la reducerea riscului de osteoporoză.


Perfecte pentru dieta vegan/vegetariană

Datorită conținutului ridicat de proteine, atât lintea, cât și năutul pot înlocui cu success carnea. Ele sunt printre preferatele vegetarienilor ca alternative în rețetele cu carne (musaca de cartofi cu linte, burgeri cu chifletele din năut și multe altele). Când vei gusta, nici nu îţi vei da seama de diferență!

Vrei să știi care vedete de pe la noi le consumă cu regularitate? Laura Cosoi, Andreea Raicu, Lili Sandu, WhatsUP și nu numai. Încă mai stai pe gânduri? Există o mulțime de retete, care mai de care mai gustoase, pe care le poți încerca, de la supe, la humus și până la mâncăruri tradiționale. O să vezi, de îndată ce vei începe să simți beneficiile acestora, nu va mai trece nicio săptămână fără să consumi alimentele minune!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *