Diete si preparate recomandate dupa perioada sarbatorilor

Dupa o adevarata desfatare in perioada sarbatorilor, in care un rasfat nu a facut rau nimanui daca a existat cumpatare, ar fi bine sa iei in calcul cateva zile de detoxifiere a organismului. E vorba de sanatatea ta, de aceea un mic efort nu este greu de intreprins, mai ales ca organismul isi va cere singur partea.

Un bun inceput ar fi sa renunti la pleiada de preparate cu carne, pentru o perioada, si sa o inlocuiesti cu o colectie de supe de legume. Daca vrei sa ramai indragostit de mancarea din perioada de dieta, un truc va face ca supele tale sa fie la fel de gustoase, ba poate chiar mai delicioase decat cele cu care esti obisnuit. Un strop de Vegeta Naturella va pastra gustul natural, chiar mai mult, va face toate aromele sa infloreasca in farfurie. Aceasta se potriveste oricarei supe crema sau ciorbe de legume care, la randul lor, se potrivesc perfect refacerii organismului ulterioare sarbatorilor de iarna. Asa ca, fie de linte, legume, dovleac, mazare, telina sau orice combinatie iti inchipui, supele vegetariene vor fi prietenele tale in aceasta perioada.

Savureaza  mancarea si fii bland cu schimbarile in alimentatie!

Important, inainte de toate, e sa nu faci schimbari drastice in alimentatie atunci cand vei decide ca e timpul sa incepi o perioada de curatare. Este nevoie de pasi marunti pentru ca organismul tau sa aiba timp sa asimileze informatia si noul regim. Un alt secret pe care nu multa lume il ia in considerare este sa nu exagerezi pana la indigestie in perioada sarbatorilor, ci sa savurezi preparatele. Portiile mici in farfurii mari si bucuria de a manca, de a simti gustul preparatelor pana la cele mai indepartate arome te vor ajuta sa nu adaugi greutate in aceasta perioada. De asemenea, este bine sa profiti de timpul liber si sa faci miscare atat in zilele de sarbatoare, cat si in cele ulterioare.

Metode clasice, care nu dau gres

O metoda de a ajuta organismul sa revina la un echilibru dupa sarbatori este dieta cu legume si fructe proaspete. Sucurile sau salatele cat mai simple vor usura digestia, vor vitaminiza si energiza organismul si vor curata sistemul digestiv, inclusiv sangele. Smoothie-urile verzi vor fi prietenele tale in aceasta perioada. Fibrele, de asemenea, au un rol important in revenirea organismului la parametrii sai normali de functionare. Fulgii de ovaz si cerealele integrale amestecate cu fructe proaspete vor oferi o senzatie de satietate destul de rapida, vor curata colonul si vor ajuta la reechilibrarea digestiei. Totusi, nu elimina complet grasimile din dieta! Este bine ca acestea sa continue sa fie consumate, de preferat cele monosaturate cum sunt cele continute in nuci, seminte, ulei de masline, peste oceanic. Evita, in schimb, grasimile saturate si pe cele partial hidrogenate! Sunt recomandate lactatele dietetice si carnea slaba, dar nicidecum alimentele prajite, fast food-ul, margarina, snacks-urile, chipsuri-urile etc.

In timp ce apa calduta amestecata cu suc de lamaie sau de portocale va ajuta organismul sa se curete, cafeaua si alcoolul vor impiedica aceste proces. Nici dulciurile nu vor ajuta deloc in aceasta perioada, asa ca evita, pe cat posibil, prezenta lor in alimentatie. Fructele contin cantitatea suficienta de glucide de care creierul si corpul uman au nevoie pentru a functiona foarte bine.

Obiceiuri care te pun pe picioare

Este foarte probabil ca tonusul sa dispara dupa perioada sarbatorilor, asa ca un pic de organizare si de reinventare a propriei diete te va face sa recastigi energia si bucuria zilelor. Mananca echilibrat, adica alimente din toate grupele si respecta cele 3 mese principale, dar si gustarile! Vei evita astfel, pecedentul infometarii si indestularii care nu vor aduce niciun rezultat pozitiv. De ajutor este si un jurnal al meselor, eventual cu un calcul al aportului caloric al acestora. Satisfactia oferita de respectarea acestor reguli va consta in cifrele de pe cantar, dar mai ales, in placerea de a fi bine in pielea ta. Fa sport si mananca atunci cand ai nevoie de mai multa energie, iar calea spre reusita este ca si indeplinita.

Preparate slabute pentru zile bogate

Daca ar fi sa incerci cateva preparate traznet care sa-ti usureze perioada de dupa sarbatori la propriu si la figurat, poti acorda toate sansele unui guacamole, legumelor fierte cu putin unt de rapita, carnii de pui la gratar, pastelor false din dovlecel cu sos de avocado, rosii si busuioc, supelor crema de orice fel, sucurilor de fructe sau smoothie-urilor din care sa nu lipseasca radacinoasele, pestelui la cuptor, orezului fiert s.a. Iar daca inspiratia nu te ajuta, arunca o privire pe retetele RAW vegane. Vei gasi acolo o multitudine de combinatii simple si delicioase, dar foarte potrivite demersului tau.

Totusi, nu uita: greutatea ideala este cea la care tu te simti bine cu organismul si cu spiritul tau. Previne mai bine decat sa repari si fa miscare! Grija pentru alimentatie e doar un prim pas spre o viata mai sanatoasa.

 

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *