Supele crema de legume – sursa excelenta de vitamine

Ai putea spune ca ciorbele sunt de cand lumea, daca arunci o privire in traditia romaneasca. Dar nici supele nu sunt prea recente, daca ne gandim la vechea si minunata supa de pui. Cum se face, insa, ca, mai nou, supele crema de legume au urcat vertiginos in preferinte? Sa fie explozia de culori, consistenta si usurinta digestiei, gustul, textura si rapiditatea pregatirii sau doar preferintele vegetarienilor sau a celor care isi doresc o viata mai sanatoasa? Oricare ar fi motivul acum, nici restaurantelor si nici gospodinelor nu le lipseste din meniu o supa crema, indiferent din ce legume este facuta.

Daca vrei sa-ti usurezi munca, adauga o lingura de Vegeta Universal, la o portie de supa zdravana si sanatoasa! Vei accentua gustul legumelor si vei echilibra aromele acesteia. Aproape ca iti va veni sa te opresti aici cu gatitul. Inundatia vitaminelor si asaltul aromelor va face ca fiecare lingura de supa crema sa fie o desfatare si o bucurie.

Supele crema de legume, care se pot face din cartofi, brocoli, ciuperci, linte, dovlecel, rosii spanac, mazare sau legume amestecate, au o compozitie foarte densa, onctuoasa. Acestea se obtin prin mixarea legumelor de baza fierte, cu cartof si unt sau smantana. Se mai poate folosi ulei de masline si, pentru un plus de savoare si rafinament, cateva picaturi de ulei de trufe. Supa crema de legume se apropie din punct de vedere caloric de ciorba, daca nu se foloseste amidon, faina sau unt, ci doar cantitati mici de cartof si multe leguminoase. Aceasta optiune face ca supa crema sa fie un aliment sanatos, chiar dietetic, iar explozia de vitamine sa revigoreze organismul.
Supele crema de broccoli sau ciuperci pot fi consumate la cina, in timp ce supele de cartofi, mazare sau linte raman o optiune pentru masa de pranz. Cel mai bine este sa le mananci fara paine sau crutoane, indiferent de forma acestora, pentru ca acest aliment complex sa aduca un aport nutritional echilibrat si corect la orice masa.

Supa crema, energizantul natural

Daca tii la sanatatea ta, e bine sa stii ca o supa crema te va ajuta sa iti mentii greutatea, tonusul, dar si vigoarea organismului. Avand in compozitie, in mare parte apa, supa crema te va ajuta in perioadele in care vei vrea sa mai renunti la cateva kilograme in mod sanatos. Totusi, vei beneficia de senzatia de satietate si o vei putea consuma in orice moment al zilei.
In acelasi timp, supele crema ajuta la hidratare. Cantitatea de apa circulata in organism trebuie mentinuta in parametri normali, astfel incat sa elimini toxinele, sa asiguri echilibrul celular si sa scapi de multe probleme de sanatate. Se stie deja ca supa de pui te ajuta sa treci cu bine de raceala, dar si supele de legume au meritul lor de “medicament” natural. Astfel, supa de ceapa este utila pentru cei care au probleme cu circulatia si colesterolul, supa de spanac previne, desigur, anemia, iar supa de varza lupta impotriva obezitatii. Sa nu uitam de efectul antioxidant al supelor si de faptul ca acestea, prin continutul ridicat de fibre, previn constipatia si ajuta la o digestie mult mai usoara. Cat despre aportul de vitamine in organism, supele crema contribuie din plin la acest capitol. Supa de fasole este o sursa buna de fibre, iar de acestea ai mare nevoie pentru o digestie sanatoasa, dar si pentru a te mentine in forma. Supa de dovleac este o sursa excelenta de beta-caroten, iar cea de rosii contine licopen, care reduce riscul de cancer de prostata.

In timp ce supele crema de legume sunt o sursa buna de calciu si de vitamina D pentru oase si dinti sanatosi, supele de legume mixte sunt surse de vitamina A si C pentru o piele sanatoasa. Supele sunt mai mult decat 2 in1, asa ca presara-ti putin patrunjel si bucura-te de festin.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *