Noutati, Wellness

Masajul – cheia catre relaxare

5 detalii care transforma un masaj în binecuvântare

Tu știi cât de stresat ești? Cât de obosit? Cât de tensionat? Dacă duci o viață agitată, faci parte din categoria oamenilor stresați cronic. Contracturile musculare sunt la ordine zilei și tot așa durerile de spate. Fă-ți curaj și apelează la masaj! Poate deveni o formă de atingere și de vindecare nebănuită.

  1. Deschiderea 

”Azi, disponibilitatea clientului de a se relaxa este obiectiv. De obicei, ea crește cu cât persoana apelează mai des la masaj pentru relaxare. Majoritatea se relaxează voluntar de la cea de-a 2-a sau a 3-a ședinta de masaj, se relaxează voluntar. Pe de altă parte, masajul ca atare, repetat, crește relaxarea.”, povestește medicul balenolog de la Danubius Health Spa Resort, Suzana Pretorian 

  • Tipul de atingere

Tipul de atingere și îndemânarea maseurului sunt cheia relaxării. Personalitatea maseurului, tipul de energie pe care-l radiază – sunt detalii care au impact instant asupra clientului. Atingerea este marca maseurului. Câți maseuri, atâtea atingeri. Atingerea poate fi exersată, ca și relaționarea și transferul de energie. Maseurii care practică masajul prin vocație au caracteristici aparte ale atingerii: transmit calm, compasiune, blândețe fermă, catifelare, căldura, chiar unde dă energie, detectarea inflamației profunde în anumite regiuni ale corpului clientului și calmarea ei.

  • Îndemânarea maseurului

    ”Eficiența masajului de relaxare este dată de îndemânarea maseurului. Aceasta presupune: tehnicitate, forță corect dozată, cunoștințe medicale de bază, experiență, implicare. Același maseur poate fi mai eficient/ îndemânatic într-o zi, și mai puțin în alta, cu același client, fapt pe care îl știe atât maseurul, cât și clientul. Interacțiunea este cu atât mai benefică pentru ambii, cu cât maseurul este mai dispus să ajute, să înțeleagă, iar clientul să primeasca strădania cu recunoștința, încredere și deschidere.”, ne informează dr Pretorian.

  • Frecvența terapiei

Cum și când se obține relaxarea? Ei bine, sunt necesare minim 5 ședinte de masaj (zilnic sau la 2 zile), dar, la modul optim, 10 masaje în decurs de 2 săptămâni pentru efect de durată.

  • Uleiuri și creme

      Un alt detaliu care contează? Cremele/ uleiurile/împachetările sunt importante prin textură (hidratează, purifică, activează circulația), cât si prin arome. Pentru relaxare, se folosesc aromele de lavandă (cresc undele alpha pe EEG), dar și rozmarin. Pentru combaterea oboselii – aromele de citrice și melissă, pentru activarea respirației cele de brad, pin, eucalipt. În timpul sarcinii se vor evita anumite uleiuri esențiale (eucalipt, iasomie, mentă, trandafir).

Alegerea uleiului de masaj depinde de scopul urmarit. De obicei, preferăm uleiurile care nu pătrund rapid în piele- mai ales în cazul masajelor de relaxare de peste 40 de minute. Dacă vrem și o hidratare profundă, atunci uleiului de masaj de bază, i se poate adăuga ulei de migdale, jojoba sau soia (10% procente din total). Uleiul de trandafir adăugat în uleiul de bază are efect regenerant. Uleiurile esențiale se adaugă în cantități mici (10-12 picături la 30 ml ulei de baza). Uleiul de avocado este ideal pentru pielea uscată și sensibilă.

Pentru mai multe informații despre terapiile și serviciile oferite de Danubius Health Spa Resort Sovata, dă un click pe www.danubiushotels.ro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *