Gradinaritul, terapie antistres

Dupa o zi grea de munca, nimic nu poate fi mai relaxant decat sa petreci putin timp in gradina, printre plantele care iti bucura toate simturile, oferindu-ti energia vie de care ai nevoie. Gradinaritul reprezinta poate cel mai linistitor hobby si o metoda eficienta de a combate stresul, reducand secretia de cortizol, cunoscut si ca hormonul stresului. Pe langa faptul ca faci miscare, iti incarci plamanii cu aer curat si iti iei doza necesara de energie solara, vei avea si satisfactia unei gradini superbe, creata chiar de tine.

Untitled

Efortul pe care il depui pentru gradinarit activeaza circulatia sanguina si elibereaza endorfinele, hormonii fericirii. Miscarea este probabil cea mai eficienta arma in lupta impotriva stresului, iar in gradina vei descoperi cat de usor este sa uiti de probleme, sa te relaxezi dupa o zi de munca, sa scapi de griji si sa iesi din rutina zilnica. Atunci cand ne punem corpul la treaba, fluxul de sange din organism creste odata cu cantitatea de oxigen, iar tensiunea si anxietatea se diminueaza.

Exercitiile fizice moderate precum gradinaritul pot combate stresul intr-un mod mult mai eficient decat efortul intens, inhiband hormonii stresului, cum ar fi ACTH si cortizolul. Aceasta activitate linisteste mintea si corpul, iti ofera o pauza de la grijile zilnice, iar atentia pe care o acorzi plantelor atunci cand le uzi sau le cureti te ajuta sa te detasezi de orice problema. Potrivit unui studiu publicat in Journal of Health Psychology, 30 de minute de gradinarit reduc nivelul de stres mult mai eficient decat acelasi timp acordat lecturii intr-o incapere linistita.

Timpul petrecut in mijlocul naturii te ajuta sa te deconectezi de galagia si aglomeratia din oras. Atunci cand te apuci de gradinarit, cel mai bine ar fi sa lasi deoparte orice ti-ar putea distrage atentia de la armonia naturii, cum ar fi telefonul sau tableta. Fa exercitii de respiratie, care te vor relaxa si binedispune. Umple-ti plamanii cu aer si imagineaza-ti ca „arunci’’ stresul si energia negativa de fiecare data cand expiri. Si lumina naturala elibereaza stresul si tensiunea, care se pot declansa atunci cand organismul nu stie ce ora este. Expunerea retinei la lumina soarelui reseteaza, insa, ritmul circadian si creste aportul de vitamina D.

Mai mult, studiile medicale au demonstrat o legatura intre bacteria vaccae, care se gaseste in solul din gradina si nivelul serotoninei, hormonul care scade anxietatea si creste nivelul de concentrare. Atunci cand lucrezi pamantul si il pregatesti pentru plantare, poti inhala aceasta bacterie benefica, cu care natura te rasplateste pentru timpul petrecut in mijlocul ei. Alege-ti soiurile preferate de trandafiri de pe FamousRoses.eu si planteaza-i chiar tu, iar contactul cu pamantul si frumusetea desprinsa din povesti a florilor iti vor aduce o satisfactie imensa.

Daca vrei sa te simti si mai aproape de natura, stai macar cateva minute cu picioarele desculte in iarba proaspata si vei fi inundat/a de o senzatie de bine. Nu numai ca te vei incarca cu energie pozitiva, dar impamantarea este o terapie benefica si pentru sistemul cardiovascular sau in tratarea inflamatiilor. Totodata, mersul descult in aer liber accelereaza refacerea tesuturilor si inlaturarea durerilor musculare in urma exerciţiilor solicitante. Corpul stocheaza electronii din sol, pe care ii va folosi ori de cate ori apare un traumatism.

You may also like...