Noutati, Sanatate, Tu ce mananci azi?

Fierul iți crește cantitatea de energie!

Starea de epuizare. O resimți si tu? Pentru a crește cantitatea de energie, caută ajutor în alimentație. Printre substanțele benefice pe care se poate baza corpul tău, se numără fierul. Din ce fructe poți lua mai mult fier?

Un aport bun de fier este de aproximativ 18 mg pe zi pentru femei și 10 mg pentru bărbați. În acest fel, anemia este contracarată, adică reducerea patologică a hemoglobinei care determină o capacitate redusă a sângelui de a transporta oxigen. Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), se vorbește de anemie atunci când valoarea hemoglobinei este mai mică de 14 g/dl la bărbați, 12 g/dl la femei și 11 g/dl la femeile însărcinate.

Deci, este întotdeauna bine să avem stocuri din acest mineral prețios!

Există fier heme, care este foarte biodisponibil sau pe care organismul îl poate folosi cu ușurință. Acest tip de fier este conținut în carne și pește. Dar chiar și alimentele vegetale garantează un aport bun de fier, dar în acest caz vorbim de fier non-hem, care este mai dificil de absorbit de către organism. Poți apela la combinarea alimentelor bogate în fier heme, cu alimente bogate în vitamina C, cum ar fi citricele, fructele sub formă de boabe sau kiwi.

Când vine vorba despre fructe bogate în fier, fructele uscate sunt vedetele. Caisele și prunele, ambele fructe în versiunea uscată, precum și fructele cu coajă lemnoasă, cum ar fi fisticul, cashewele etc. conțin fier în cantități considerabile. Cu toate acestea, dacă vrei să alegi anumite fructe bogate în fier, alege din aceste 10 fructe:

  1. Zmeură (1 mg/100 g);
  2. Căpșuni (0,8 mg/100 g);
  3. Banane (0,8 mg/100 g);
  4. Afine (0,7 mg/100 g);
  5. Cireșe (0,6 mg/100 g);
  6. Avocado (0,6 mg/100 g);
  7. Ananas (0,5 mg/100 g);
  8. Caise (0,5 mg/100 g);
  9. Smochine (0,5 mg/100 g);
  10. Kiwi (0,5 mg/100 g).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *