Noutati, Sanatate

Alimente care alungă stresul

Să descoperim câteva alimente care alungă stresul și care ne încarcă de energie pozitivă. Te confrunți cu o perioadă dificilă? O dietă sănătoasă poate ajuta organismul să gestioneze stările de stres, atât fizice cât și mentale, la care suntem expuși zilnic.

Cele 5 elemente care luptă împotriva stresului sunt bogate în substanțe nutritive, care ne umplu imediat corpul de energie: omega 3, vitamina B, acid folic, zinc și magneziu.

Să aflăm care sunt alimentele care scad cortizolul din sânge, hormonul de stres și cele care ridică serotonina, hormonul bunei dispoziții.

1. Alimente care alungă stresul. Citrice pentru un sentiment de mare calm.

În plus față de consolidarea sistemului imunitar, citricele, bogate în vitamina C, conțin flavonoide, un ajutor important pentru combaterea stresului. Portocale, lămâi, lime, mandarine și grapefruit, toate acestea sunt recomandate în toate tipurile de diete, pentru persoanele de toate vârstele. Deoarece reduc tensiunea arterială și cortizolul din sânge.

Dacă ai o stare proastă și nu știi cum să te eliberezi de stres, apelează la un suc de citrice și ziua ta va începe mai bine. Vitamina C, pe lângă calmarea sistemului nervos, purifică și detoxifică organismul, fără prea mult efort.

2. Alimente care alungă stresul. Ceai verde pentru sistemul nervos.

Primul pas pentru reducerea stresului este să bei o ceașcă de ceai verde. Pentru ca nervii și mușchii să funcționeze mai bine, trebuie să te hidratezi. Chiar și iarna se aplică aceeași regulă. Substanțele conținute în ceaiul verde promovează relaxarea. Dacă nu ai în casă ceai verde, pregătește un ceai cald pe bază de plante. Pentru un efect de relaxare totală folosește tei, valeriană, verbena, dar și balsam de lămâie. Când singura ta dorință este să ai un somn liniștit, bazează-te pe aminoacizii esențiali conținuți în ceai și responsabili pentru creșterea serotoninei.

3. Alimente care alungă stresul. Lapte pentru cei care caută un echilibru.

Laptele este ingredientul cheie pentru descărcarea la maxim a tuturor tipurilor de energie negativă și de reîncărcare a celei pozitive. Unul dintre elementele care contribuie la reducerea stresului este calciul. Din acest motiv este suficient să consumi și o cantitate mică de brânză pentru a te simți imediat mai energică. În plus, laptele conține fosfolipide care acționează imediat asupra stării de spirit și răspund pozitiv momentelor puternice de stres. Pentru a te simți mai în siguranță, învăță să citești etichetele de pe recipientul cu lapte. Să acorzi atenție nu numai originii, ci și locului în care laptele este pasteurizat. De îndată ce te trezești sau seara, înainte să adormi, nu uita niciodată să bei o ceașcă de lapte cald. Ideal ar fi simplu, dar la fel de bine e și dacă e combinat cu cereale.

4. Alimente care alungă stresul. Somon… doar sentimente de plăcere!

Printre alimentele antistres, cum ar putea fi ratat somonul? Omega 3 conținut de acesta, în plus față de protejarea inimii și a sistemului circulator, combate inflamația, cauza principala a stresului. Acest tip de pește este bogat în vitamina B, magneziu și zinc. Trei elemente deosebit de eficiente pentru întărirea corpului, făcându-l tonic și activ. Prin urmare, datorită nutrienților săi, somonul poate preveni depresia și anxietatea, dar, de asemenea, reduce nivelul cortizolului și al adrenalinei la persoanele tensionate.

5. Alimente care alungă stresul. Unde găsești toată energia de care ai nevoie? În fructele uscate!

Nu subestima efectele pozitive pe care le poți avea prin consumul de fructe uscate: zincul și fierul echilibrează starea mentală și fizică. Pentru o dietă sănătoasă și pentru energia potrivită, este recomandat să consumi o mână de nuci, migdale, alune și fistic pe zi. Starea fizică nu va fi afectată deloc. Dimpotrivă, fructele uscate ajută organismul să ia vitamine, fibre și grăsimi bune. Totodată, consumul de fructe uscate scade colesterolul și glicemia în diabetul zaharat, previne supraponderabilitatea și hipertensiunea arterială.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *